dinsdag 25 januari 2011

The jungle issue..

En dan, in een keer, ben je in “the middle of “no where”..

De busreis vanaf Pokhara naar Chitwan was werkelijk prachtig. Het mistige landschap transformeerde langzaam maar zeker in een heldere duidelijkheid. Eindelijk kon ik de bergen aan de overkant van de weg eens een keertje zien!

Aangekomen op plaats van bestemming was ik toch wel een beetje verbaast. Er was helemaal niks… Een soort van Aziatische versie van de Veluwe noemen we het maar.. Best mooi om te zien, maar als “fotograaf” wordt ik er niet erg warm van.

Het oord waar we zitten, daarin tegen, is echt fantastisch! Mooie kamers (met een kleurtje, en een schilderingetje op de muur!), heerlijke buitenplaats, en een leuk restaurantje.

Chitwan is een wild gebied met een national park, dus alles staat in het teken van de olifanten, neushoorns en tijgers. Bij het oord waar we verblijven worden dan ook allerlei activiteiten georganiseerd die in verband staan met het dorp en de cultuur.

De dag dat we aangekomen waren kregen we een rondleiding in een authentieke “woonwijk”. Leuk, dacht ik! Mooi voor de foto’s! We wandelden door het landschap, wat lekker easy going was, naar het dorpje. Daar aangekomen kreeg ik al een beetje een raar gevoel in mijn buik. De huisjes waren zo klein en primitief dat ik het gevoel had alsof ik in het archeon op pad was. Het leek niet realistisch.

De mensen uit het dorp waren best vriendelijk, en ondanks de dagelijkse werkzaamheden die ze daar gewoon aan het uitvoeren waren wilde ze ook wel gefotografeerd worden.

**** Man uit het drop die rieten manden aan het vlechten was****

Stond ik daar, met mijn sportschoenen, mijn mooie camera, en mijn “westerse kleren”..

Ik schaamde mij. Dat ik daar kwam, om een rondleiding te krijgen met een “privé gids”, terwijl die mensen daar gewoon woonde, en daar hun ding deden. *soort van aapjes kijken effect..

Ik liep de hoek om, en toen kwam de grote klap op de vuurpijl: een grote groep met suffe toeristen. Ik had het gehad, en wilde eigenlijk zo snel mogelijk weg daar, wat een schaamte.. Dat ik daar tussen gelopen heb. Bah..

Om even bij te komen van die rare gebeurtenis ben ik lekker bij tijds naar bed gegaan. Ik liep naar mijn huisje, en zag in het licht een schaduw met de vorm van…jahoor, een Olifant!

Die staat dus echt naast mijn huisje, twee zijn het er zelfs. Waanzinnige beesten! Mooi, leuk, en groot.. :)

Lekker geslapen ( met twee gekko’s in de kamer, en wat apengeschreew buiten).

Vandaag hadden we een heel programma. Het begon sóchtends met een olifanten rit door de jungle. Het was heel mooi mistig in de ochtend, dat maakte de jungle extra jungle-achtig. De olifanten werden goed verzorgd en zagen er erg happy uit. Ging er namelijk een beetje met een gemengd gevoel naar toe, maar dat kwam helemaal goed!

In de jungle spotte we een aantal neushoorns, best scary van zo dichtbij.. Maar mooi.

Ook leuk dat onderweg je rit je olifant ineens stil gaat staan om even lekker te genieten van een klein boompje die die onderweg uit de grond getrokken heeft.

Het was heel mooi om te zien van zo dicht bij hoe een olifant zich voort beweegt door de jungle..

De zon brak door, en we gingen in de middag nog een keer de jungle in, maar dan met een jeep, voor een jeep safari. De rit was wel leuk, en we hebben aardig wat dieren gespot (helaas nog geen tijgers), maar de rit duurde alleen een beetje te lang, zo’n 4 uur..

****kinderen uit de omgeving, vanaf een grote afstand gefotografeerd met zoomlens****


Morgen gaan Han en ik eens even een stukje fietsen om te kijken of we het “pure” leven weer kunnen vinden.. Er is weinig internet hier, en vaak ook geen stroom. Donderdag zijn we weer in Kathmandu, en dan ben ik zowiezo weer online.

Namaste! Amber & the Gekko’s ;-)

-- DIT BERICHT VAN GISTER VANDAAG GE-POST IVM INTERNETPROBLEMS--

2 opmerkingen:

  1. Fette Sjit!!
    Altijd al een apart gevoel gekregen van de olifant..
    En dan besef je eigenlijk pas dat we in Nederland helemaal geen 'natuur' hebben.. erug saai hier..;-)
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk die foto's van de olifanten. Ik ben gek op ze!

    BeantwoordenVerwijderen