donderdag 27 januari 2011

Van Chitwan naar Kathmandu

Gister zijn Han en ik gaan wandelen in Chitwan. Door de velle zon en het boomloze landschap, was het dit keer echt even andere koek. Tot nu toe heb ik in Nepal alleen nog maar bewolking/mist meegemaakt. Zodra die dus is verdwenen is het makkelijk zo’n 24 graden! **ben verbrand ook.. :S

Het was een leuke wandeling, en ik heb zelfs nog wat leuke plaatjes geschoten ook!


Bij het oord waar we zaten, hebben ze, zoals ik al had verteld, twee olifanten. En natuurlijk moeten die ook gewassen worden! Zelf heb ik de gok niet gewaagd omdat ik het toch wel een beetje gevaarlijk vind om met een beest wat zo’n 5000 kilo weegt even te gaan badderen.. Ik heb heerlijk toe gekeken hoe twee gezellig Nederlandse zussen het werk in handen namen. De olifant genoot er van, en lag bijna de hele tijd helemaal onder water met zijn kop, terwijl zijn buik gescrubt werd ademde hij rustig aan door zijn slurf.. Wat mooi om dit zo te mogen zien! En wat een geweldige fascinerende dieren zijn het. Beetje sloom en dommig komen ze over, en als je ze van de achterkant ziet lopen lijkt het net alsof ze een jaren 70 broek aan hebben, weet je wel, beetje baggy, met van die uiteenlopende pijpen. Echt leuk!

Na een lange, lange busreis zijn we ondertussen weer in Kathmandu aangekomen. Heerlijk lekker weer, en heerlijke cappuccino weer.. ;-)

Morgen even de toerist uit hangen en wat leuke cadeautjes kopen.. En natuurlijk toch nog maar even een heerlijk ontspannende Nepalese massage nemen.. :D

En wie weet vind ik onderweg nog wel wat interessante plaatjes om te schieten..

Namaste! Amber

1 opmerking:

  1. He Amber, als eerste wil ik ff zeggen dat ik jou foto's erg, heel erg mooi vind! Ten tweede, je schrijft echt relaxt :)!


    Geniet ze!


    Dikke kus

    BeantwoordenVerwijderen